Mycket än slinter..

Nästan fick i ögat tår,
och känsla att det snart är vår.
En dag ledig var från buss,
och termometern visa plus.
Gick på byn en promenad,
då något gjorde myran glad.
Hörde fågel en sån där..
cykelpumps-kvitt-kvitt-konsert.
Men på söndan slut på friden,
alltid gneta nu för  tiden.
Lita ni nu på mitt ord,
halt som ej av denna jord.
Sandbil gled som klick av flott,
myran rymde som ett skott.

Höll sig fast med sin plogvinge,
tills jag grus på julen finge.
Kunde komma en bit bort,
även om den blev rätt kort.
Det var halt som bara katten,
skridskois sen täckt med vatten.

Bärgarn tänkte nog mig hämta,
men en annan satt med ränta.
Måste visa en kollega,
på plats i vit snödrivs-bodega.
Kunde inte han få stopp..
nej först i drivans högsta topp.

Hunnit ut nån liten tur,
försöka panga ätligt djur.
Men väder oftast fint och soligt,
att se dom då är knappast troligt.
Tror dom hört om allt ozon,
och håller sig från sol ifrån.
Man får i alla väl flåsa,
o dricka kaffe ur sin kåsa.
Ser ju spår av alla djur,
ibland man lite undra hur.
En hare kan ha  fot så stor,
hoppas han ej vet var ja bor :)


Som ni ser här lite händer,
slutar nu kaffegäst anländer... :)

Kommentarer
Postat av: tobbe

Och ja...:) jag vet att hjulen ska stavas med " H" :) :)

2011-01-19 @ 22:09:11
Postat av: Kristin

Fina bilder! Visst är det skönt med solsken och blå himmel? Här har till och med lite bar asfalt tittat fram, men, det är nog bara tillfälligt.. :P

Kram på dig bästa papput

2011-01-19 @ 23:32:55
URL: http://rufstufs.blogg.se/
Postat av: lina

Svar: Ne, jag har inte sett det. Varför undrar du? :)

2011-01-20 @ 16:02:59
URL: http://linajohanss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0