Mitt i April

Nu ska de som läsa vill,
se vad som hänt mitt i April.
Som ni vet det sällan hända,
myror till ledig dag anlända.
Så en får inte vara vek,
när det blir tid för hopp-o-lek.
Ringde till kamraten Anders,
han är ju ledig jämt för fanders.
Kolla om han ville åka,
till fjorden och med fiskar bråka.
Blott en vecka sen det är,
då såg det ut liksom såhär.
       
På kvällen vi till Grindal kom,
o bjöd på mat det gjorde dom.
Johan o Liselott hans fruga,
inte behövde de oss truga.
Och nån dryck vi också finge,
sen blev det marsch direkt i binge.
Nästa dag  när sol gick upp.
knappt vaken ens var någon tupp.
Vi tackade för oss och for,
till fjorden där de stora bor.
Det vackert var likt disney-saga,
massa bilder snart ska er behaga.
Jag tjatar som jag gjorde förr e`
klicka på så blir de större
              
                  
En sån dag.. man nog kan säga,
Vi ranta runt där mest o greja.
Somna gott när det blev kväll,
i Todalsfjordens lilla käll.
Nästa dag ej vackert lika,
men vi på intryck blevo rika.
Nån där fira bemärkelsedag,
tack för alla grattis säger jag :)
Hade där en härlig kväll,
mat på murikka gör en snäll.

Men visar förrätten här kort först,
havsöring på knäcke kan väcka ens törst.
Sen kommer nån bild ifrån kvällens event,
innan fler ord man här sätta på pränt.

I fiskelycka vi var nära att nolla,
hade ju glömt i "napp o nytt" kolla.
Men hade vi inte härligt månntro,
en ynnest det är att i Todal få bo.
Innan vi här fortsätter att snacka,
vi gärna båd Johan o frugan vill tacka.
Fast åt Hansson ibland man måste ju ryta,
kolla hur gediget han båtar fast knyta.

Sen när vi reste hem på nåt sätt,
i Grindal de hade ju fattat allt rätt.
När det kommer till fiske det är ganska lätt,
förstå slutsats på kortet den är jätterätt :)


Nej nu för denna gången jag sluta,
tillbaka igen om en vecka i ruta.
Önskar till alla en skönt slut på påsk, 
imorrn myror gneta nästan helt utan pjosk :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0