Sistamaj

Nu har helgens slit tatt slut,
snart sköna juni tittar ut.
Skönt att sluppit mest kontanter,
kort det har ju alla tanter.
Fast lite mellan skål o vägg,
Tors-åker har ock tuffingsdrägg.
Måste sillmjölksmuskler bruka,
men ändå orka välta kruka.

Var en tur vägens ände,
undra ni vad som där hände.
Ska jag snart mitt hjärta lätta,
och för er om det berätta.
Där bor en man som laga hinna,
mest alla fel besiktning finna.

Vi även hann att prova bössa,
pang o bom o på med mössa.
Men lilla Alice trodde nog,
nu blir det jakt o spring i skog.

Ett litet ryck som varje vår,
han börja gå i elljusspår.
Kampen går mot livremsfläsk,
uppbyggt mest av mältad läsk.
Men om en vom nu mer får svälla,
man gissa kan att doktorn skälla.
Alla proffs det är ju klart,
en hare har som håller fart.
Men om de haft en sån som denna,
då tametusan fick de ränna.

Inte lätt att få en titt,
men den är i bildens mitt.
Vackert är det i vårt spår,
men hemskans nyhet myran får.
En man som kom på korsåvägen,
han bjärven mötte  mitt på vägen.
En två-trehundra meter bort,
om myra vetat det gått fort.
         
Nu ni sett den vackra skog,
där flåsar myror alles nog.
Och om nu ej han blir bjärvtagen,
om sex-sju dar i skrivartagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0