Aprilslut

Vårens första månad slut,
man vågar nosen sticka ut.
Börjat bli smått varmt o skönt,
och här o där är gräset grönt.
Då blir slit för varje myra,
vårens timmar de är dyra.
För om ved ska hinna torka,
kapa, klyva, stapla man ska orka.

Fast ibland man måste hinna,
att promenera runt o pinna.
Går mest rundan upp runt bro,
det är vackert må ni tro.
Vallbyån ska nu bli skådis,
kolla vilket vackert vådis.
    
Sen på Valborgsaftons kväll,
blev en middag god o säll.
Var hos Nymans där på gatan,
smaka gott som själva .....
Grillat kött o smarrigt vin,
klart att formen den blev fin.
Sen till Bro i farlig fart,
innan fyrverkeri var klart.
Servar er som ej var där,
visar nu raketer här.
Tycka ni de verka små,
klicka så ni stora få.
          
Ej nån tid att demonstrera,
första maj blev älgmat mera.
Jouko kom och var chaufför,
han vet ju också hur man gör.
När vi var klar med svettig mössa,
vi provsköt med hans nya bössa.
Inte alls den gamla lika,
nej en Beretta typ ulrika.
Fast bilden visar ej nåt skott,
att dricka kaffe är och gott.

Sen på kvällen kom besök,
till mitt välputsade kök.
Dags för myra tända grill,
att nåt tllbaka bjuda till.
På unga fröken var full fart,
skötte underhållning smart.
    
Marie hon sov så trött och snäll,
så Lars o jag fick video-kväll.
Många band vi hann beskåda,
kalas o fiske, ja jäklar i min lilla låda :)
Tror ni nu har sett min vecka,
hursomhelst så får det räcka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0