häntiveckan.

Ännu är här fullen vinter,
likt en flottklick fram man slinter.
Ännu inte... ta i trä,
parkerat buss där brädavä.
Vägar nu ej bara hala,
härodär och attans smala.
Fram till möte lastbil gunga,
man mitt i trut får hålla tunga.

Vackra vyer är det gott om,
oftast har man alltför bråttom.
Kör så snön runt bussen spruta,
men här en bild jag tatt i ruta.

I veckan lite ditt o datt,
kollat Lasses nya katt.
Söt som tusan på nåt vis,
säkert värd sitt kilopris.
Att va dyr det säkert hjälpa,
slippa skäll när krukor stjälpa.

Hann en tur till sydlig stad,
träffa flicka söt och glad.
Här fanns slask o vattenpöl,
man blev glad av lortig göl.
Plogbrink redan svart o grann,
man vinterslutet skönja kan.
Besökte hus med växt i kruka,
såg nästan ut som mina bruka.
Nu var detta ej helt sant..
hos myra leva ej var plant :)
Nu till bild med vacker färg,
lysa upp båd ben o märg.
Förresten plocka in rätt många,
ute inget färgglatt fånga.
        

  
Nyss jag flyttat helgens snö,
ej här hopp om vår och tö.
Visar bild på vedbodtak,
åter är till vinkel rak.
Detta var gång nummer tre,
ej mer snö där vill nu se.

Nu är klocka mitt på da,
kolla strax vad kylen ha.
Att laga eller värma opp,
nåt som bygga klotrund kropp.
Detta för idag får räcka,
vi hörs igen om knappt en vecka :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0