Sen igen :)

Nu är det sommar och dagarna rinner,
fram jättefort så man blögga knappt hinner.
För myror som sliter dygnen ej räcka,
men nu blir rapport från den senaste vecka.
Som ni väl minns de var dum mot min bil,
fast den just gått bara några få mil.
Klaga på allt sa " ta hit den igen"
jag bokade tid hos hr Hansson min vän.
Med spett och med slägga o onämnbart språk,
så fixas på nolltid i ordning mitt åk.
    
Fick även träffa hans nyaste hund,
blir älgarnas skräck, vips om en stund.
Jobbat rätt hårt det hade han gjort,
byggt tjusig hundgård ganska så fort.
Nästan så att man tänkte vad f..  ,
inte ens jag jag har sån stilig altan.
    
Sen mitt i veckan så fylldes det år,
ett kvartssekel blev hon, huj vad det går.
Vädret var vackert så man skottade kokse,
och slängde på grillen fin bit utav oxe.
Sällskap det fick man på grillarbacken,
av år hon har snart nog dubbelt på nacken :)
Passade på att en ölgiva skänk,
att njuta på finaste ekljugarbänk.
    
Ej länge fanns tid där att sitta tillrätta,
en gång varje timme hon nybilen tvätta :)

Måste väl oxå ha bild på kalas,
på mumsiga tårtan o blomster i vas.
På nån bild så ser man syrrorna tre,
en annan den visar paketen breve`


         
Det är ju som vanligt precis som ni tror,
klicka på bild om ni vill ha den stor.
När nästa jag skriver har midsommar varit,
blomstren tatt slut och ljuset har farit.
Men hoppas gör myra att ni får det skönt,
att himlen är blå och gräset är grönt.
Äter gott grillat o läppjar en öl,
TREVLIG MIDSOMMAR det hörs likt ett bröl :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0