huga vilken vinter

Med några ord man säga allt,
denna veckan attans kallt.
Varje dag är fylld med en vånda,
kolla bara just på denna månda.
O stackars, stackars min lilla bil,
sa blott njö,njö och sov sen med stil.
Man stod i lådan där med sitt skägg,
men se på värdet som finns på min vägg.

Men gamla jeepen den sade brum,
reservbilstanken är ej så dum.
Blott en dag till skog han for,
vita blixten, mest  som skor.
Snön för djup för att i glida,
behövs nog dag med mycket blida.
Såg någon orre men ej någon knall,
skit var detsamma för snön var så kall.
Sedan om lördan jag tog mig en tur,
till trevliga männskor o söta små djur.
Där ska vi laga en smaskig en firre,
o de kan ju taga sig en liten wirre.

Anders har hotat att kapa hans svans,
för stänga fort dörren han då har en chans.
Men Nisse han svara :"blott rör den en gång,
och du aldrig mer sova bör utan kalsong"
Som vanligt vi män stod pall i matsalen,
husets damer i soffan på horisontalen.

Sen fara hemåt i kolsvarta natten,
plenty där fanns utav tillfrusit vatten.
Tycker att här man runt snöhögar snubbla,
men i oslättfors har de nog fått det dubbla.
Tur att Anders jämt han har ledigt,
så tid till skottning det finns det redigt.
Snart min dator frusit fasta,
dags för i kamin ved kasta.
Nu ikväll så får detta räcka,
vi höres ju snart om en liten vecka. :)


Kommentarer
Postat av: Karin Persson

Tobbe - du har gått och blivit poet!

Roligt du rimmar om en myras gnet.

Om vänner och älgar, bussar och barn.

Om väder,om god mat men inget om garn..

Nån poet blir jag aldrig, min fiol är min läst.

Ett gott nytt år ifrån Perssons, Skåne är bäst!!

2010-01-17 @ 20:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0