slut på november

Denna vecka inte klagom,
jobbat sådär ganska lagom.
På eftermiddan slit o knog,
på förmiddan han hann till skog.
Många tuppar har jag sett,
men på blott en till skott det lett.
Trots att byssa inte klicka,
den fick endast skrämselhicka.
Den vred på huvet lura mig,
på detta vis den klara sig.
Såg dock en sextaggars tjur,
den klarat sig med lite tur.

En annan dag så fick jag se,
ett riktigt nedsläpp, myra le.
Här brukar sällan nalle vara,
trodde vi men fattas bara.
På andra sidan hällsjö damm,
till toa då han ej han fram.

Men hemma ock gjort lite nytta,
ett blomster  till en kruka flytta.
Och det för mig är ganska stort,
en förstagång som jag det gjort!

Sen fara ner till stad med upp,
låta vila då i skog var tupp.
Hälsa på sin söta flicka,
och kanske få en pilsnerdricka.
Arto var ner med sin fru,
på hotell för kuttrasju ?
Men nu skrev myra lite fräckt,
turista , sova, det nog räckt.
På lördan så vi dem uppmötte,
gick till pub och strupar blötte.
Ingen bild det blev där inne,
istället träd med lampprydd pinne.
Nog ser de ut att må rätt gott,
trots vädret som var lite vått.

Imorgon är en ny tom månad,
den möta man helt lätt förvånad.
Rätt skönt november nu är slut,
knappt nos vill myra sticka ut.
Gick ändå idag en runda,
försöka få vanor så sunda.
Tänkte sluta med en bild då på,
ett  vattenstånd likt vårnivå.
Inte lätt att detta toppa,
nu ska myra koka soppa :)


Kommentarer
Postat av: Maja

Från det ena till det andra i vinter får du skjuta varg. Blir du glad då?

2009-12-03 @ 22:37:42
Postat av: Tobbe

Ska börja bära fyra bössor åt gången då :), men de kan nog krångla till det så det blir praktiskt omöjligt. Den som har lever får se...

2009-12-06 @ 22:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0